Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου 2010

Μικροσκόπιο

Στην προηγούμενη ανάρτηση σας έδειξα τις ενδείξεις για νοζεμίαση στα μελίσσια μου.
Η παραπέρα έρευνα έγινε με το μικροσκόπιο ,το οποίο εδώ και τρία χρόνια το είχα αχρείαστο και αχρησιμοποίητο .
Το ενεργοποίησα λοιπόν και εξέτασα ένα δείγμα 30 περίπου μελισσών από διάφορες κυψέλες.
Με μεγέθυνση 400Χ οι εικόνες ήταν εντυπωσιακές.Φάνηκαν καθαρά τα σπόρια της nozema , μη με ρωτήσετε όμως αν ήταν apis ή cerana ,δεν έχω προχωρήσει τόσο. Το θέμα είναι ότι υπάρχει πρόβλημα και πρέπει να δράσω.

Συστήνω ανεπιφύλακτα την προμήθεια μικροσκοπίου σε όλους καθώς δεν κοστίζει πολύ (το είχα αγοράσει πριν τρία χρόνια 49 euro) .Απλά θα χρειαστεί να σας δείξει κάποιος τη λειτουργία του στην αρχή γιατί θέλει λεπτομέρεια και σχολαστικότητα.


Το συγκεκριμένο έχει τη δυνατότητα προβολής στην οθόνη τoυ pc ,δεν έχει όμως καλή ανάλυση και δεν σας δείχνω εικόνες.


9 σχόλια:

Χρήστος Κογκαλίδης είπε...

Σάκη
προχωρημένο σε βρίσκω, μπράβο, εγώ έχω ένα παιδικό (Hunter)που το είχα πάρει 4990 δρχ πριν 10-12 χρόνια για τον τότε μικρό γιό μου,τώρα ...παίζω εγώ με αυτό.
Κάνει όμως τη δουλειά μου,
το δικό σου είναι βέβαια καλύτερο.
Που κυκλοφορεί ;θα ήθελα να το δω από κοντά.
Αύριο θα είσαι στην agrotika?

Αθ. Γ. Μιχαηλίδης είπε...

Γειά σου Χρήστο!
Δεν θα έρθω Θεσσαλονίκη ,έχω όμως τον Ανέστη εντεταλμένο!
Το μικροσκόπιο το πήρα απο τα Lidl πριν τρία χρόνια.Κατά διαστήματα το ξαναφέρνουν.

to.melissaki είπε...

Εκεί ο πατριότης σου με την αλοη βερα σώθηκε εσυ γιατι δεν τον ρωτας να σωθής.

Η ΠΑΡΕΑ "ΚΥΨΕΛΗ" είπε...

Μπράβο κύριε συνάδελφε καλό είναι να οργανώνουμε το εργαστήριο μας και σε ανώτερα-LEIKA-
Τις υπόλοιπες συσκευές εργαστηριακού ελέγχου τις έχεις δοκιμάσει;
πολλά χαιρετίσματα

Αθ. Γ. Μιχαηλίδης είπε...

Όχι παιδιά δεν έχω οργανώσει εργαστήριο. Περιστασιακά μόνο ασχολούμαι και όταν παρουσιασθεί πρόβλημα.Στο μέλλον όμως θα γίνει και αυτό.Χαιρετίσματα σε όλη την "παρέα".

alex είπε...

Αγαπητέ Σάκη για την νοζεμίαση να χρησιμοποιήσεις θυμόλη.

Αθ. Γ. Μιχαηλίδης είπε...

ΑΛΕΞ περιμενω να φτιαξει ο καιρος για να αρχισω τροφοδοτηση με σιροπι θυμολης.Για τα μερη μας ειναι νωρίς ακομη για σιροπι.

Γιάννης είπε...

Καλησπέρα,επειδή ενδιαφέρομαι για τέτοιο μικροσκόπιο,με αυτό το συγκεκριμένο μικροσκόπιο μπορείς να εντοπίζεις τα βαρρόα που κρύβονται στους δακτυλίους των μελισσών; Ευχαριστώ.

μελιΣάκης είπε...

Όχι Γιάννη, αυτό είναι για αντικείμενα πάρα πολύ λεπτά (χωρίς πάχος) , π.χ. τα σπόρια της νοζεμίασης φαίνονται καθαρά!Τεχνικά, θα λέγαμε ότι το μικροσκόπιο δεν έχει βάθος πεδίου,οπότε δεν μπορεί να δείξει αντικείμενα με όγκο!
Αυτό που θέλεις νομίζω ότι το κάνει το στερεοσκόπιο!
Δεν ξέρω ακριβώς τί σκέφτεσαι να κάνεις με τα varroa ,πάρε με τηλ αν θέλεις να το συζητήσουμε 6972416000!